جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران تصویر تلخی دیگر از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور +عکس سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح همچون گذشته در کنار دولت خواهند بود پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه
سرخط خبرها

واکنش زلنسکی به ترور ناموفق پوتین | در سرزمین‌های خود می‌جنگیم

  • کد خبر: ۱۶۲۰۸۲
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
واکنش زلنسکی به ترور ناموفق پوتین | در سرزمین‌های خود می‌جنگیم
رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور هیچ حمله‌ای علیه رئیس جمهور روسیه یا مسکو انجام نداده و تنها در سرزمین‌های خود در حال جنگ است.

به گزارش شهرآرانیوز، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که این کشور در راستای بازپس گیری سرزمین‌هایش مبارزه می کند و برایش مهم نیست که چه اتفاقی در روسیه می‌افتد.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «به تلاش‌های خود در راستای تقویت امنیت کشورمان در مقابل حملات روسیه ادامه خواهیم داد و ما باید به صلح برسیم».

وی ادامه داد: «اوکراین باید عضو پیمان آتلانتیک شمالی باشد و هیچ مانعی برای گرفتن تصمیم سیاسی در خصوص پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد».

زلنسکی گفت: «روسیه همه ما را تهدید می‌کند و باید جنایتکاران جنگی روس را به دلیل آن چیزی که علیه اوکراین مرتکب شدند بازخواست کنیم».

رئیس جمهور اکراین مدعی شد که این کشور هیچ حمله‌ای علیه پوتین یا مسکو انجام نداده و تنها در سرزمین‌های خود در حال جنگ است.

این سخنان زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در مسکو گفت که رژیم کی‌یف بامداد امروز اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

وی با بیان اینکه در این حمله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی پیش از رسیدن به کرملین رهگیری و نابود شدند، توضیح داد که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین می‌داند.

طبق این گزارش، پسکوف تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->